


TÁJÉKOZTATÁS
Tisztelt tiszaújvárosi lakosok!
2018. január elsejétől a klasszikus értelemben vett sormunka csak a társasházakban és a lakásszövetkezeti lakóépületekben kötelező, és a kéményseprő által megajánlott első két időpontban ingyenes.
A tervezett sormunka ütemezett időpontjáról két héttel az ellenőrzés előtt hirdetmény, illetve postaládába dobott értesítő útján kapnak tájékoztatást a társasházi ingatlantulajdonosok. Az értesítés többlakásos, illetve többszintes épület esetén kapualji, jól látható módon elhelyezett hirdetménnyel történik. Az ismételt értesítés – ha az első időpontban az ellenőrzés nem történt meg – címre szóló, tanúk előtt postaládába helyezett, kapura vagy ajtóra ragasztott írásos értesítővel történik, szintén a munka megkezdése előtt legalább 15 nappal.
A társasházzá nem alakult, és gazdálkodó szervezet székhelyeként, telephelyeként, fióktelepként be nem jegyzett egylakásos ingatlanok tulajdonosai – zömmel családiház-tulajdonosok – részére a sormunka nem kötelező, de ajánlott. A kéménytulajdonosok vagy kéményhasználók kezdeményezésére a közszolgáltató – közöttük ellátási területén a katasztrófavédelem kéményseprőipari szerve – egy közösen egyeztetett időpontban, a törvényben előírt gyakorisággal, ingyenesen végzi el a felülvizsgálatot. A törvényben megállapított egy, vagy két évnél gyakoribb ellenőrzés – ha azt nem a kéményseprő írja elő – megrendelésnek minősül és költségekkel jár.
Az ingyenes sormunka iránti igényét időpontfoglalással jelentheti be:
A Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdasági Ellátó Központjának felhívása alapján tájékoztatjuk Önöket, hogy megyénként elkészültek a kéményseprőipari sormunka ütemtervei, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei kéményseprőipari sormunkaterv alapján a munkák elvégzésének ideje Tiszaújvárosban 2018. augusztus 1-szeptember 30. közötti időszakra esik.
Az ütemterv és a tevékenység ellátásával kapcsolatos minden további részletes információ a www.kemenysepres.katasztrofavedelem.hu honlapon elérhető.
Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal