


A Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatalban 2003. december 15- étől működik a lakossági bejelentéseket fogadó üzenetrögzítő készülék, az ingyenesen hívható úgynevezett „zöldszám”. Az önkormányzat azért létesítette ezt a kommunikációs csatornát, hogy a lakosságnak lehetőséget biztosítson a közérdekű problémák bejelentésére, a város működésében előforduló zavarok, rendellenességek jelzésére. A (06) 80/200-839-es szám a nap 24 órájában üzemel. Az üzenetrögzítő a zöldszám tárcsázása, illetve a felvezető szöveget követő sípszó elhangzása után automatikusan bekapcsol, a hívónak nincs más teendője, mint elmondani közlendőjét, bejelentését.
A gép 2 perc időtartamú bejelentést rögzít, azt követően a felvétel megszakad.Atapasztalat szerint a bejelentések zöme 1 perc alatti, a lényeget tömörítő jelzés, a rendelkezésre álló idő az esetek többségében elegendő. Ha mégsem, a szám újra hívható. A gép nem rögzíti a hívó telefonszámát, ezért ha a hívó az általa felvetett bejelentésre választ szeretne kapni, közölje a nevét és valamilyen elérhetőségét (lakcím, telefonszám, e-mail cím), amelyre a választ várja. A bejelentésben foglalt ügy intézését nem befolyásolja az, hogy ismert-e a bejelentő személye, elérhetősége, mivel minden bejelentéssel foglalkozni kell, a kijelölt ügyintéző eljár, akár van értesítendő személy, akár nincs. Az utóbbi esetben nincs mód a bejelentésben foglaltak kivizsgálását követően a bejelentő tájékoztatására. Az élet- és balesetveszélyt tartalmazó bejelentések soronkívüliséget élveznek, intézésük haladéktalanul megkezdődik. Amennyiben a polgármesteri hivatal hatáskörét meghaladja a bejelentésben jelzett ügy, akkor az ügyintéző haladéktalanul átteszi az eljárni jogosult szervhez, hatósághoz. A társszervtől kapott válasz alapján tájékoztatja a bejelentőt - ha adott meg elérhetőséget - annak tartalmáról, a megtett intézkedésről, illetve közreműködik a feladat megoldásában. A bejelentésben foglaltaktól függően az ügyintézés időtartama hosszabbodhat, ha több szervezet, hatóság közreműködése szükséges.